ALGEMENE PROJECTINFORMATIE ORI2.0
HET ORIËNTATIE2.0 TEAM
HOE WORDEN DE ORI2.0 GESPREKKEN INGEPLAND
FLOW GESPREKKEN
POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan)
BVS (Beroepsverkennende Stage)
ADMINISTRATIE
HOE REAGEER IK IN DE VOLGENDE SITUATIES?
Q&A
HULPBRONNEN VOOR DE ORI 2.0 COACH

Rol van de VDAB-projectopvolger

Er zijn 2 projectopvolgers voor ORI2.0 bij VDAB:

Zij zijn eindverantwoordelijke binnen VDAB voor het opvolgen van de kwaliteit waarmee wij als partner de opdracht ORI2.0 uitoefenen. Om deze opvolging te doen zitten ze maandelijks samen met de projectowner van Obelisk. Verder doen zij maandelijkse controles van onze dossiers en zullen zij op een coachende wijze met ons op zoek gaan naar manieren om het project zo goed mogelijk te laten verlopen. In principe staan zij vooral in contact met onze interne projectowner Robin Brettar.

Hier lees je nog even, in de woorden van VDAB, wat de projectopvolgers doen:

Eerste aanspreekpunt voor de opdrachtnemer bij:

  • Vragen/problemen m.b.t. de uitvoering van de opdracht die niet in het draaiboek en de handleidingen staan
    op extranet
  • Aanvragen m.b.t. stopzetten/verlengingen/nieuwe locaties/personeelsinzet
  • Vragen tot bemiddeling/transmissie na het volgen van de online module

Kwali-coaches bij:

  • Opvolging van de uitvoering volgens offerte en bestek
  • maandelijkse controle van de dossiers: nagaan of de administratie in orde is, financiële opvolging van de facturatie en nodige terugvorderingen (in geval van gebreken)
  • bij kwali-coaching is het de bedoeling dat de projectopvolgers op een coachende wijze gesprekken voeren met de partner, voor het opvragen van documenten m.b.t. opvolging van het project, controle dossiers, maandelijkse monitoring, ….


Wanneer contacteer je de projectopvolger?

  • Vraag tot verlenging of stopzetting van een traject (Geen ziekteattest om geldige reden te staven? Neem eerst contact op met de interne projectmanager alvorens met de PO van VDAB contact op te nemen)

OPGELET! Het is belangrijk dat je een vraag tot verlenging of stopzetting eerst met de bemiddelaar bespreekt, maar een bemiddelaar heeft zelf geen mandaat om die aanvraag goed te keuren. Het is dus belangrijk dat de PO hier steeds bij betrokken wordt.

  • Je kan de VDAB-bemiddelaar niet bereiken, of ontvangt geen antwoord op je e-mails
  • Een traject dat vervroegd is stopgezet, maar waarvoor je wel voldoende waardevolle informatie hebt om een POP te schrijven? Vraag toestemming aan de PO om je POP op te laden en de BGLOCR-lijn op “uitgevoerd” te zetten in plaats van op “stopgezet” (hierbij raden we aan om dit eerst met de bemiddelaar te bespreken en enkel wanneer deze niet akkoord gaat, de PO te contacteren)