ALGEMENE PROJECTINFORMATIE ORI2.0
HET ORIËNTATIE2.0 TEAM
HOE WORDEN DE ORI2.0 GESPREKKEN INGEPLAND
FLOW GESPREKKEN
POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan)
BVS (Beroepsverkennende Stage)
ADMINISTRATIE
HOE REAGEER IK IN DE VOLGENDE SITUATIES?
Q&A
HULPBRONNEN VOOR DE ORI 2.0 COACH

Administratie tijdens het ORI2.0 traject

Is ja klant aanwezig op de afspraak?

JA

☐ overloop de uitgevoerde opdrachten met je klant, noteer de belangrijkste inzichten in het POP (bij zelfexploratie)

☐ spreek met je deelnemer af welke opdrachten hij/zij moet voorbereiden tegen het volgende gesprek. Noteer deze afspraken in het POP bij zelfexploratie en bevestig ze naar je deelnemer per email.

☐ Zijn er SMART acties die moeten worden opgevolgd door de VDAB bemiddelaar? Breng deze op de hoogte.

☐ Zet de gesprekken in de planningstool op “uitgevoerd”

☐ Hou de bemiddelaar op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen of vaststellingen, via een notitie in MLP

LET OP! Bij de start van een beroepsverkennende stage (BVS) zijn extra administratieve stappen nodig. Consulteer hiervoor de lesmodule “BVS”

NEEN

Werkzoekende heeft een geldige reden:

  • Vraag een afwezigheidsattest aan je deelnemer en bewaar het bewijs in MLP (volgens de richtlijnen van het draaiboek)
  • geef per mail nog een overzicht van de vervolgafspraken die nog op de planning staan
  • bekijk in je agenda of er een mogelijkheid is om nog een extra afspraak in te plannen om de gemiste afspraak in te halen.
  • Is het niet mogelijk om een extra afspraak te geven? Spreek dan goed af met de deelnemer welke opdrachten hij/zij in zelfstudie moet inhalen om te zorgen dat je bijgebeend blijft in je oriënteringstraject.

Werkzoekende heeft geen geldige reden:

  • Neem contact op met de klant en vraag naar de reden van afwezigheid
  • Breng de VDAB-bemiddelaar binnen de 3 dagen op de hoogte via een notitie in MLP.

Gaat het om een digitaal traject? Dan dient de klant opgeroepen te worden voor een F2F vervolggesprek.

1) Kijk na uit welke regio de klant komt. Is het haalbaar voor jou om daar (al dan niet uitzonderlijk) naartoe te gaan?

Gelieve er rekening mee te houden dat we van alle coaches een zekere flexibiliteit verwachten hierin. We willen het overdragen van klanten naar andere coaches zoveel mogelijk vermijden. Daarenboven gaat het maar om een eenmalig F2F opvolggesprek. Zodra deze heeft plaatsgevonden, kan je het traject digitaal verderzetten met deze klant.

2) Gaat het om een klant die jij zelf F2F kan opvolgen?