Is ja klant aanwezig op de afspraak?
JA
☐ overloop de uitgevoerde opdrachten met je klant, noteer de belangrijkste inzichten in het POP (bij zelfexploratie)
☐ spreek met je deelnemer af welke opdrachten hij/zij moet voorbereiden tegen het volgende gesprek. Noteer deze afspraken in het POP bij zelfexploratie en bevestig ze naar je deelnemer per email.
☐ Zijn er SMART acties die moeten worden opgevolgd door de VDAB bemiddelaar? Breng deze op de hoogte.
☐ Zet de gesprekken in de planningstool op “uitgevoerd”
☐ Hou de bemiddelaar op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen of vaststellingen, via een notitie in MLP
LET OP! Bij de start van een beroepsverkennende stage (BVS) zijn extra administratieve stappen nodig. Consulteer hiervoor de lesmodule “BVS”
NEEN
Werkzoekende heeft een geldige reden:
Werkzoekende heeft geen geldige reden:
Gaat het om een digitaal traject? Dan dient de klant opgeroepen te worden voor een F2F vervolggesprek.
1) Kijk na uit welke regio de klant komt. Is het haalbaar voor jou om daar (al dan niet uitzonderlijk) naartoe te gaan?
Gelieve er rekening mee te houden dat we van alle coaches een zekere flexibiliteit verwachten hierin. We willen het overdragen van klanten naar andere coaches zoveel mogelijk vermijden. Daarenboven gaat het maar om een eenmalig F2F opvolggesprek. Zodra deze heeft plaatsgevonden, kan je het traject digitaal verderzetten met deze klant.
2) Gaat het om een klant die jij zelf F2F kan opvolgen?