ALGEMENE PROJECTINFORMATIE ORI2.0
HET ORIËNTATIE2.0 TEAM
HOE WORDEN DE ORI2.0 GESPREKKEN INGEPLAND
FLOW GESPREKKEN
POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan)
BVS (Beroepsverkennende Stage)
ADMINISTRATIE
HOE REAGEER IK IN DE VOLGENDE SITUATIES?
Q&A
HULPBRONNEN VOOR DE ORI 2.0 COACH

Hoe de formele output op een correcte manier uitvoeren?

1. Doorverwijzing afwerken

Selecteer “De werkzoekende heeft zich aangemeld. Ik wil zijn aanmelding bevestigen” en vul de datum van het intakegesprek in. Klik op “bewaar”.

Ga naar de map “Begeleiding” en dan de sub-map “Stappen naar werk”. Klik op “Doorverwijzing CVS-partner”. Kijk zeker na of het om een doorverwijzing naar Obelisk, in het kader van ORI2.0 gaat.

Selecteer ‘Accepteren voor opname’ 

Vul de datum van het intakegesprek in en Bewaar 

2. Opdracht in MLP aanmaken

Ga naar de map “dienstverlenging” en selecteer dan de sub-map “nieuwe dienstverlening”. Klik rechtsboven op “voeg een opdracht toe”:

Noteer de data van de opvolggesprekken, zoals met de klant overeengekomen, in het veld “Extra info”. Hier kan je ook je Teams-link nog eens vermelden. Zet de deadline voor het afwerken van de opdracht op maximum 1 week na het intakegesprek.

Vraag de klant TIJDENS het intakegesprek om in te loggen in Mijn Loopbaan en de opdracht meteen af te werken. Beschouw het afwerken van deze opdracht door de klant als een formele toestemming van de klant om de begeleiding op te starten. Zonder deze formele toestemming zal VDAB geen inspanningsvergoeding uitbetalen.

Indien de klant de opdracht afwerkt, veranderd de status van de opdracht naar ‘Afgewerkt door klant’:

Wat nu als de klant de opdracht toch onmogelijk kan afwerken? –> Zie Q&A

3. Beg. tijdens reguliere oriëntering-lijn

Ga terug naar de sub-map “Stappen naar werk” in de map “Begeleiding” en klik op “Voeg een stap toe”.

Selecteer “Begeleiding tijdens reguliere oriëntering”

Zet Toestand op “bezig” en gebruik hiervoor de datum van het intakegesprek.

Let op: selecteer het juiste financieringsnummer! Een verkeerd financieringsnummer in deze stap leidt tot het verlies van onze inspanningsvergoeding; Kijk dus goed na welk financieringsnummer voor deze klant in de doorverwijzing staat.

Voor Oost-Vlaanderen is dat O00D364 – ORI 2 – OVL

Voor Vlaams Brabant is dat V00D011 – ORI 2 – VLB

Gebruik de datum van de intake!

4. Afsprakenblad of afsprakenmail meegeven

Na het intakegesprek is het de bedoeling dat je een afsprakenblad (als het gesprek F2F doorgaat) of een afsprakenmail (als het gesprek digitaal doorgaat) aan de coachee meegeeft/doorstuurt. We hebben hiervoor telkens een standaard sjabloon.

Je print best op voorhand een aantal versies van het afsprakenblad af zodat je er altijd bij hebt. Hier vul je dan de gegevens van de coachee in en de data waarop jullie hebben afgesproken. Hier vind je het sjabloon op Teams: ORI_Afsprakenblad_fysieke afspraak_Vanessa Almeida.docx

Ook voor de afsprakenmail is er een vast sjabloon voorzien. Tip: Stel dit in als een handtekening op Outlook, zodat je dit niet telkens opnieuw moet typen. Je moet in deze mail ook een PRINTSCREEN toevoegen van de afgewerkte opdracht in MLP (met daarin de data van de volgende gesprekken). Hier is het sjabloon: Afsprakenblad per mail handtekening maken en dan kan je print screen zo toevoegen.msg