KENNISMAKING MET HET PLATFORM LINKEDIN
(INTRO OP DE CURSUS)
Je professionele profielpagina
Netwerken en solliciteren op LinkedIn
Je zichtbaarheid op LinkedIn verbeteren
(AFSLUITER)

Maak een persoonlijke contentstrategie

Wil je gericht met inhoud op LinkedIn bezig zijn? Dan kan je voor jezelf een contentstrategie vastleggen.

Stel jezelf de volgende vragen:

  1. Over welke thema’s wil ik graag informatie zien op mijn nieuwsoverzicht?
    Wie kan ik daarvoor volgen? Van welke groepen kan ik dan best deel uitmaken?
  2. Over welke thema’s weet ik meer dan gemiddeld? Waarover ben ik snel op de hoogte? Welke thema’s passioneren me? Wat wil ik doorgeven aan mijn netwerk? Dit zijn de thema’s die in jouw contentstrategie passen.

Als je die thema’s hebt bepaald, kan je nu doelstellingen bepalen met betrekking tot het plaatsen en delen van informatie met je netwerk:

  • Hoe vaak per week wil je iets delen?
  • Native of niet-native content?
  • Welke vorm interesseert je het meest? Een bijdrage, een story, een artikel? Zelf schrijven of iets bestaands delen?

Denk na over je doelstellingen en noteer ze op een blad papier. Dit vormt jouw persoonlijke contentstrategie.