KENNISMAKING MET HET PLATFORM LINKEDIN
(INTRO OP DE CURSUS)
Je professionele profielpagina
Netwerken en solliciteren op LinkedIn
Je zichtbaarheid op LinkedIn verbeteren
(AFSLUITER)

Info/samenvatting

Stel dat jij je eigen vertegenwoordiger was, hoe zou je jezelf pitchen?
Dat hoort de inhoud te zijn van je “samenvatting” op LinkedIn.
Een uitgeschreven versie van jouw pitch.

Enkele voorbeelden:

🙋‍♂️ OVER MIJ
Ervaring in het coachen, verbinden, trainen en versterken van mensen.
Ze zeggen van mij dat ik een begeleider, inspirator en motivator ben.
Los van de inhoud die absoluut kwalitatief en zinvol moet zijn vind ik het belangrijk dat er beleving is.
Naast mijn professionele carrière is sport de 🔴 draad in mijn leven. Dit is een extra troef die ik graag gebruik om mijn deelnemers net ‘the extra mile’ te laten gaan.

🌍 MIJN MISSIE
Als het even kan, dan wil ik oprecht een verschil maken in de levens van anderen en voor de wereld.
Kleine dingen die voor die ene persoon heel groots kunnen zijn.
Anderen en mezelf in beweging brengen. Zowel op mentaal als op fysiek vlak.

⚡ MIJN ERVARING
Ondertussen heb ik in de voorbije 12 jaar 1000+ mensen individueel en collectief gecoacht en getraind zowel online als offline.
Groepstrainingen deed ik voor Randstad Risesmart, Travi, Voka en andere bedrijven.
Sollicitatievaardigheden, energy@work, happy fit next en gezond zijn enkele voorbeelden hiervan.

DE INHOUD:
Beantwoord de volgende vragen en maak op basis daarvan een profiel tekst die blijft hangen bij bezoekers:

  • Wat is je job doelwit? Welke functie wil je uitvoeren?
  • Over welke bijhorende vaardigheden beschik je? (soft skills, technische vaardigheden, talen, computervaardigheden,..)
  • Wie ben je? Welke eigenschappen typeren jou als persoon?
  • Wat zoek je? Welke factoren vind je belangrijk in een job/werkgever?
  • Wat drijft je? Waar krijg jij energie van, wanneer ben je echt in je flow?

Vind je deze vragen moeilijk? Er zijn verschillende workshops en trajecten beschikbaar bij VDAB waar je zelfkennis kan ontwikkelen om deze vragen te beantwoorden.

SCHRIJFTIPS

  • Schrijf in de ‘ik-vorm’, dat is persoonlijker.
  • Zorg dat je samenvatting concreet is en niet te vaag.
  • Gebruik key words voor jouw job of sector in je samenvatting: dit verhoogt je kans om gevonden te worden op LinkedIn.
  • Schrijf kort & concreet. Gebruik niet alle 2000 leestekens ! Gebruik 2 à 3 alinea’s met telkens maximum 2 à 3 zinnen.
  • De eerste 3 zinnen zijn zichtbaar, zorg dat deze de belangrijkste info bevatten.
  • Gebruik leestekens, bullets, witruimte, icons en titels. Zo zal je samenvatting overzichtelijk lezen.
  • Gebruik actieve taal: actieve werkwoorden en korte zinnen.
  • Voeg een ‘call to action’ toe om met jou te connecteren. Bijvoorbeeld een link naar  een portfolio, je e-mailadres, website, telefoonnummer,..
  • Voeg een ‘expertise’-sectie toe aan het einde van je samenvatting.  Hierin som je alle kernwoorden op die jou professioneel omschrijven.
  • Herschrijf je tekst totdat deze krachtig is.