(INTRO OP DE CURSUS)
KENNISMAKING MET HET PLATFORM LINKEDIN
ECHT AAN DE SLAG MET LINKEDIN
(EXTRA HOOFDSTUKKEN)
(AFSLUITER)

Kopregel en teaser

Wanneer mensen je opzoeken, zien ze een ‘preview’ van je profiel in de lijst met zoekresultaten. Ze zien enkel:

  • je foto
  • je kopregel
  • je locatie
  • sector
  • een samenvatting van je vorige werkervaring(en)

Al de andere info is nog verborgen.

De kopregel is dus een zéér belangrijke sectie!
Het doel is dat mensen bij het zien van deze teaser doorklikken naar je profiel.

Je hebt slechts 130 tekens om je kopregel te schrijven, gebruik ze goed (Tip: via de linkedIn app heb je meer tekens)

Kies de juiste kernwoorden! Dit is niet de plek om creatief te zijn. De kernwoorden moeten overeenstemmen met  de woorden waarnaar een recruiter of persoon uit je netwerk zou zoeken.

  • Tip:  via de tool ‘google trends'(klik hier) kan je kijken welke kernwoorden het meest relevant zijn voor jouw functie in België.
  • Tip: zoek de trefwoorden eens op in de zoekmachine van linkedIn zelf en kijk hoeveel resultaten je krijgt. Hoe meer ‘hits’ hoe beter je kernwoord gekozen is.
  • Tip: je kan gebruik maken van symbolen en speciale opsommingstekens  in je kopregel via de link kan je de symbolen kopiëren en plakken. Klik daarvoor hier.
  • Vermeld ook in je headline dat je beschikbaar bent door bijvoorbeeld ‘op zoek naar een job’ of ‘beschikbaar vanaf..’ aan je headline toe te voegen.

Enkele voorbeelden:

“Op zoek naar een job als mechanisch tekenaar ♦ AutoCAD 3D ♦ Inventor ♦ machinebouw”

“Student Communicatiemanagement @PXL op zoek naar een stageplaats • Social media enthousiast • Storytelling”

“Oprichter bij Performance Builds | automatisatie ● PLC Siemens S7 ● HMI ● programmeur ● computers ● Freelance ●”