KENNISMAKING MET HET PLATFORM LINKEDIN
(INTRO OP DE CURSUS)
Je professionele profielpagina
Netwerken en solliciteren op LinkedIn
Je zichtbaarheid op LinkedIn verbeteren
(AFSLUITER)

Kopregel en teaser

De eerste indruk is gemaakt in slechts enkele seconden. Het allereerste wat iemand van jou ziet, is de verkorte weergave van je profiel. Dat ziet er zo uit:

Ze zien dus enkel:

  • Je foto
  • Je naam
  • Je kopregel
  • Korte info over je connecties

De rest van je profiel is op dat moment nog onzichtbaar.
Op basis van deze korte info maakt iemand de keuze: voeg ik deze persoon toe of niet?

De kopregel en foto zijn dus heel belangrijk!
Het doel is dat mensen bij het zien van deze teaser doorklikken naar je profiel.

Wat zet je in je kopregel?

In je kopregel vermeld je de functie die je uitoefent of die je op dit moment zoekt. Volg je dus een beroepsopleiding bij VDAB of wil je van job veranderen, zet dan alvast je gewenste functie in je kopregel.

Daarnaast kan je enkele extra zaken toevoegen:

  • Technische skills zoals je talenkennis, specifieke tools voor jouw sector of vakkennis zoals bv. milieuwetgeving.
  • Typerende eigenschappen zoals: ondernemend, relatiegericht, enthousiast.
  • Je visie of missie bijvoorbeeld: “Eerst het gesprek, dan


Je hebt slechts 130 tekens om je kopregel te schrijven, dus gebruik ze goed. Tip: via de LinkedIn-app heb je meer tekens.

Kies de juiste kernwoorden voor je functietitel

Dit is niet de plek om creatief te zijn. De kernwoorden moeten overeenstemmen met  de woorden waarnaar een recruiter of persoon uit je netwerk zou zoeken.

  • Tip:  via de tool ‘google trends'(klik hier) kan je kijken welke kernwoorden het meest relevant zijn voor jouw functie in België.
  • Tip: zoek de trefwoorden zelf eens op in de zoekmachine van LinkedIn en kijk hoeveel resultaten je krijgt. Hoe meer ‘hits’ hoe beter je kernwoord gekozen is.
  • Tip: je kan gebruik maken van symbolen en speciale opsommingstekens in je kopregel via de link kan je de symbolen kopiëren en plakken. Klik daarvoor hier.
  • Je hoeft in je kopregel niet toe te voegen dat je op zoek bent naar een job of stage. Dat doe je via de ‘op zoek naar werk’-banner.

Enkele voorbeelden:

“Mechanisch tekenaar ♦ AutoCAD 3D ♦ Inventor ♦ machinebouw”

“Student Communicatiemanagement @PXL op zoek naar een stageplaats • Social media enthousiast • Storytelling”

“Oprichter bij Performance Builds | automatisatie ● PLC Siemens S7 ● HMI ● programmeur ● computers ● Freelance ●”