De eerste indruk is gemaakt in slechts enkele seconden. Het allereerste wat iemand van jou ziet, is de verkorte weergave van je profiel. Dat ziet er zo uit:
Ze zien dus enkel:
De rest van je profiel is op dat moment nog onzichtbaar.
Op basis van deze korte info maakt iemand de keuze: voeg ik deze persoon toe of niet?
De kopregel en foto zijn dus heel belangrijk!
Het doel is dat mensen bij het zien van deze teaser doorklikken naar je profiel.
Wat zet je in je kopregel?
In je kopregel vermeld je de functie die je uitoefent of die je op dit moment zoekt. Volg je dus een beroepsopleiding bij VDAB of wil je van job veranderen, zet dan alvast je gewenste functie in je kopregel.
Daarnaast kan je enkele extra zaken toevoegen:
Je hebt slechts 130 tekens om je kopregel te schrijven, dus gebruik ze goed. Tip: via de LinkedIn-app heb je meer tekens.
Kies de juiste kernwoorden voor je functietitel
Dit is niet de plek om creatief te zijn. De kernwoorden moeten overeenstemmen met de woorden waarnaar een recruiter of persoon uit je netwerk zou zoeken.
Enkele voorbeelden:
“Mechanisch tekenaar ♦ AutoCAD 3D ♦ Inventor ♦ machinebouw”
“Student Communicatiemanagement @PXL op zoek naar een stageplaats • Social media enthousiast • Storytelling”
“Oprichter bij Performance Builds | automatisatie ● PLC Siemens S7 ● HMI ● programmeur ● computers ● Freelance ●”