Hoe zie jij jezelf als professional? En hoe wil je dat anderen jouw percipiëren? (of je nu een baan hebt of niet)
‘Personal branding’ is een term die je als professional uitdaagt om na te denken over wat je onderscheidt van anderen, wat je uniek maakt en wat de redenen zijn waarom opdrachtgevers (zoals werkgevers) jou voor kunnen vragen. Er zijn voor- en tegenstanders van personal branding. Net zoals bij alles in het leven zijn er ook voor- en nadelen aan verbonden en een aantal do’s en dont’s waarmee je best rekening houdt bij het ontwikkelen van je persoonlijk merk.
Je gewenste functie (of indien je geen specifieke functie kan benoemen: enkele rollen/taken die je in je takenpakket wilt)
Je gewenste arbeidsvoorwaarden (omgeving, organisatiecultuur,..)
Wat wil jij betekenen (je why): Je persoonlijke ‘why’ is van onschatbare waarde om onderscheidend te zijn op de arbeidsmarkt. Je kan op dit vlak je persoonlijke ‘why’ bekijken als een soort van innerlijke kompas, een onderliggende missie/visie die jouw richting geeft. = Ik … (bijdrage) zodat …(impact)
De kleuren, beelden , (schrijf)stijl die bij je passen
Je uitstraling op foto en in het echt : hoe zou je dit omschrijven, wat is je stijl,..