SEO Workshop: mijn persoonlijke werkwijze

  1. Bepaal je intentie -> wat wil je bereiken met je website of webshop?
  2. Aan wie wil je verkopen? Bepaal je doelgroep. Maak buyer persona op
  3. Zoek je kernwoorden en maak synoniemen
  4. Maak teksten aan door middel van je kernwoorden (en synoniemen) en verzin vragen op je kernwoorden om die te gebruiken als faq en CTA (en schrijf voor mensen, niet voor Google)
  5. Maak een structuur aan voor je website/webshop -> pagina’s (home, about, contact enz…)
  6. Zorg dat je structuur logisch is opgesteld om via de CTA’s zo snel mogelijk tot je doel te geraken (Iedere tussenstap is een kans dat je een klant verliest)
  7. Maak een structuur per pagina aan en doe dat netjes zoals in een boek, maak een nette volgorde met titels en paragrafen en zorg dat de titels elkaar opvolgen in semantische tag (H1, H2, H3 enz…)
  8. Zoek passende foto’s, zorg dat die het juiste formaat zijn (verklein indien nodig) en zet een alt tag per foto
  9. Koop of verhuis de domeinnaam
  10. Maak een webruimte aan om op te werken
  11. Maak een ssl-certificaat aan
  12. Maak je website
  13. Vraag feedback aan andere mensen over je website (duidelijke teksten, logisch opgebouwd, gebruiksvriendelijkheid)
  14. Maak een robots.txt aan
  15. Maak een sitemap aan
  16. Gebruik SEO-tools
  17. Test na het maken van je pagina met die tools hoe je scoort en pas indien nodig aan
  18. Dien je sitemap in bij Google console
  19. Koppel eventueel Google Analytics aan je website/webshop
  20. Maak je bedrijf lokaal bekend via Google “mijn bedrijf”
  21. Relax, you did it