PBi_2_Werkruimten maken_EXTRA for PPU

Een werkruimte maken

DIT IS ENKEL MOGELIJK ALS JE EEN PPU OF PRO ACCOUNT HEBT.

Ga onderaan bij de verschillende pictogrammen naar de ‘Werkruimten‘. Er gaat een zijvenster open. Klik op ‘+Nieuwe werkruimte maken‘.

Geef jouw werkruimte een betekenisvolle naam en voeg een beschrijving toe als bijkomende informatie. Klik op ‘Opslaan‘.

Als je ‘Geavanceerd‘ open klikt kan je een Contactenlijst maken met gebruikers die meldingen ontvangen als er problemen optreden met de werkruimte. Standaard staat dit ingesteld op ‘Werkruimtebeheerder‘, maar je kan natuurlijk ook specifieke personen aan de werkruimte toevoegen.

Je kan deze werkruimte toevoegen aan een specifieke OneDrive en vervolgens kiezen of de werkruimte wel of niet onderdeel wordt van een toegewezen capaciteit.

Toegewezen capaciteiten zijn functies van Power BI Premium die ervoor zorgen dat uw werkruimte eigen rekenresources krijgt in plaats van resources te moeten delen met andere gebruikers.

Je komt onmiddellijk in de nieuwe werkruimte terecht waar je inhoud kan beginnen toevoegen en rollen aanmaken.