Zoals binnen Word, Excel of PowerPoint (o.a.) is het ook binnen OneNote mogelijk om notitieboekjes te delen met collega’s of externen zodat samengewerkt kan worden naar een gemeenschappelijk doel.
Er is ook hier weer een verschil tussen de manier van werken in de web-applicatie en de manier van werken in de desktop-applicatie.
Bovendien zijn er voor beiden verschillende benaderingswijzen, maar steeds kom je uiteindelijk op jouw backstage (‘Bestand‘-tabblad) terecht onder het menu-item ‘Delen‘ (DESKTOP) of op het venster ‘Delen‘ zoals je dat ook terugvindt in de andere Office applicaties (WEB).
Binnen de desktop applicatie is de meest directe weg om te gaan via het tabblad ‘Bestand’. Je krijgt dan een overzicht van al jouw notitieblokken en kan van daaruit beslissen welke je wilt delen.
Klik je rechtstreeks op ‘Delen‘ (linker kolom) dan ga je onmiddellijk naar de deelopties voor het openstaande notitieboekje, maar je kan rechts ook kiezen uit de verschillende notitieblokken die je hebt en via het pijltje in de tegel ‘Instellingen‘ op ‘Delen of verplaatsen‘ klikken.
In beide gevallen gaat het volgende scherm open:
Hier heb je dan verschillende mogelijkheden, zoals