WORD_INTRO_De werkomgeving

Voor deze topic schakelen we over naar de DESKTOP VERSIE van Word, om meer van de functionaliteiten binnen de applicatie te kunnen verkennen.

Inhoud:

SNELLE TOEGANG

Hier kan je veelgebruikte functies plaatsen.

Je kan ook aanpassen welke functionaliteiten je hier terug wilt vinden. Dit is belangrijk.

Afhankelijk van het soort document dat je aanmaakt kan het zijn dat je andere functies meer of minder nodig hebt. Het is dan een behoorlijke tijdwinst als je één keer configureert welke zaken je vaak gebruikt en die dan steeds als snelkoppeling hier boven kan terugvinden.

Doorklikken op het pijltje naar beneden, rechts in de ‘snelle toegang’-sectie, opent een bijkomend menu.

Je ziet hier een aantal zaken aangevinkt. Deze zijn momenteel reeds aanwezig in mijn ‘Snelle toegang’.

Vereist jouw job bijvoorbeeld dat je vaak documenten via e-mail verstuurt, dan kan je die mogelijkheid laten terugkomen in jouw ‘snelle toegang’. Deze functie opent onmiddellijk jouw Outlook-applicatie met jouw e-mailadres ingevuld.


Je kan tenslotte kiezen om de ‘snelle toegangonder het lint weer te geven of bovenaan te laten staan zoals het nu staat.

Je kan eveneens nog meer opdrachten toevoegen via de optie ‘Meer opdrachten…
Opnieuw gaat een bijkomend venster open.

Doe jij vaak revisies van documenten?
Voeg dan de opdracht ‘Opmerking toevoegen‘ toe aan jouw ‘snelle toegang‘.

Vervolg: pagina 2 – Titelbalk