DTNL_A.I. in Retail

HOE KAN BIG DATA IN COMBINATIE MET A.I. UW CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM) VERBETEREN?

  1. Kassavrije winkels.

Een pionier in het kassavrije winkelen is zonder twijfel de Amazon Go en Just Walk Out Shopping-technologie. De klant kan door een app te installeren op zijn of haar smartphone simpelweg de producten uit de rek nemen en zonder aan te schuiven aan een kassa naar buiten lopen. De gekozen producten worden automatisch van de rekening getrokken.

Amazon wil meer winkels maken die worden aangedreven door kunstmatige intelligentie, zoals Amazon Go, waar slechts zes tot twintig menselijke personeelsleden nodig zijn.

Klik HIER voor een filmpje dat toont hoe dit precies in zijn werk gaat.

Bij Colruyt is men in 2019 eveneens gestart met een project rond automatische fruitherkenning. Lees hier meer over op onderstaande link:
https://www.colruyt.be/nl/over-colruyt/persberichten

  1. Chatbots om uw klanten een betere dienst te verlenen

Hier nemen we als voorbeeld een filmpje waar u kan zien hoe de chatbot van Tommy Hilfiger de klant helpt met het samenstellen van een nieuwe outfit. Aan de hand van een aantal vragen die door de bot gesteld en door de klant beantwoord worden, zullen specifieke stukken uit de collectie getoond worden.
Klik HIER voor een filmpje waain u de chatbot aan het werk ziet.

  1. Van papieren naar elektronische prijsetiketten

Steeds meer winkels elimineren papieren prijskaartjes. Dit is niet alleen een besparing op druk en papierkosten, het maakt het automatisch aanpassen van prijzen ook een stuk eenvoudiger en sneller.

Ook hier kon Colruyt niet achter blijven. Lees er meer over door HIER te klikken.

Ook eBay past kunstmatige intelligentie toe voor hun prijsoptimalisatie en kan daardoor, op basis van verkregen informatie, flexibel blijven en het vermogen behouden om prijzen en promoties dynamisch aan te passen.