CanMarNL_Keuze_kanaal

Als je branding goed zit kunnen we overgaan naar de volgende stap in onze marketing.

De keuze van het kanaal waarmee we onze huidige klanten of potentiële klanten kunnen bereiken. Hierbij moeten we goed naar onze doelgroep kijken.

We kunnen hiervoor bijvoorbeeld sociale media gebruiken.

Welk sociaal mediakanaal je wilt gebruiken hangt terug heel nauw samen met de doelgroep die je wilt bereiken.

Aantal actieve gebruikers

Maak paren:

Doelgroep

Alle leeftijden: van jonge personen tot personen boven de 80 jaar.
Vooral gebruikt door millennials (22-36 jaar) en generatie X (37-56 jaar), 
maar ook bedrijven zitten op dit platform. 
Voornamelijk jongeren tussen de 15 en 21 jaar . 
Alle leeftijden maar het minste door personen boven de 65 jaar. Met dit medium kan je meer mensen bereiken dan via tv-reclames.  
Vooral gebruikt door de overheid, verschillende media, de zakelijke markt en de kritische burger
Dagelijkse activiteit voornamelijk door personen van 15-50 jaar
Voornamelijk gebruikt door jonge mensen: 6-21 jaar
Voornamelijk vrouwelijk publiek(66%) tussen 15 en 65 jaar. 

Er zijn nog andere kanalen die ook goed werken -> nieuwsbrieven, landingspagina’s (SEO) en ‘old-school’ advertenties en flyers.

En de laatste stap in het proces is dan uiteindelijk het ontwerpen van reclame zoals bijvoorbeeld in Canva 🙂

De 10 meest gebruikte sociale media kanalen en hun publiek+ TEST ‘wat is het beste kanaal voor jouw merk’ op de website COOSTO.COM

Meer zicht op data? Bezoek de website ‘Our World in Data’.