SURMNL_OPDRACHT

Voor je met de eigenlijke bevraging begint zijn er een aantal vragen die je beantwoord moet hebben. Je gaat geen bevraging uitsturen als je geen specifieke informatie wilt verzamelen of als je geen analyse wilt maken van de data die je binnenkrijgt.

  • Je bevraging moet bijgevolg een DOEL hebben. Je moet weten waarom je jouw bevraging gaat rondsturen.
  • Omtrent welk ONDERWERP wil je jouw bevraging doen? Wat is het bereik, de scope, van de bevraging. We hebben daarnet gezien dat de bereidheid om een bevraging in te vullen sterk afhangt van onze betrokkenheid bij het onderwerp. Ook de tijd die de ondervraagde bereid is te spenderen met het invullen van de bevraging is hier nauw aan gerelateerd. Dus blijf binnen het vastgelegde onderwerp.
  • Wat is jouw DOELGROEP? Naar wie target je? Dit is ook heel belangrijk. Een foute doelgroep zal sneller afhaken bij het invullen van de bevraging, dan een doelgroep die zich aangesproken voelt.