SURMNL_Bovenste menubalk

Zoals jullie misschien gemerkt hebben zitten we al de gehele tijd te werken onder de tab ‘Enquête ontwerpen’, maar er zijn hier nog andere tabbladen beschikbaar. De pijltjes tussen de verschillende stappen geven aan dat hier inderdaad een logisch te volgen stappenplan achter zit.

Je kan naar de volgende stap gaan door op de naam van de tab te klikken of via de ‘Volgende‘-knop.

Maar we zitten hier al in de tweede tab… Wat verbergt de eerste?

OVERZICHT

Hier heb je een overzicht van de bevraging waar je momenteel mee bezig bent. Ik heb hier nu nog maar 1 pagina, nog maar 1 vraag, aangemaakt op 15-9-2020.

De enquête-taal is ‘Nederlands‘, het gebruikte thema ‘Simple‘. Op thema’s komen we nog terug als we de verticale pictogrammen gaan overlopen.

Reacties heb ik nog niet binnengekregen. Dit is logisch, vermits we de bevraging nog niet verzonden hebben. Op ‘Reactievolume‘ gaan we bijgevolg ook later terug komen.

De algehele status van de enquête staat momenteel op ‘Concept’.

Onder ‘Meldingen‘ kan je aangeven of jij de enige bent die een vermelding krijgt als een bevraging ingevuld terug komt. Je kan hier dus personen toevoegen die eveneens verwittigd worden.

ENQUÊTE ONTWERPEN

Dit is de plaats waar we onze eigenlijke bevraging aanmaken, vragen toevoegen en de lay-out van de verschillende items aanpassen.

We zijn hier al in bezig geweest, en gaan hier zo meteen nog verder werken op onze bevraging.

VOORBEELD EN SCORE BEKIJKEN

Hier kan je zie hoe jouw bevraging er momenteel uit ziet. Maar er is meer…

Je ziet hier ook dat er na de intro (paginatitel en beschrijving) een ‘OK’-knop aanwezig is. Dit komt omdat we in het begin gekozen hebben voor een bevraging ‘Eén vraag per keer‘. Er zijn verschillende manieren om dit aan te passen, maar hier, op deze tab, kan je al klikken op ‘Enquête-indeling‘ om over te schakelen naar de ‘Klassieke‘ indeling. Je zal zien dat de knop tussen de verschillende vragen wegvalt. Hoe we dit via een andere methode kunnen aanpassen zien we later bij het overlopen van de verticale pictogrammen.

Je kan hier ook bekijken hoe jouw bevraging eruit ziet op een tablet of smartphone. Weet dat meer dan 50% van de gebruikers wellicht via een mobiel toestel aan jouw bevraging zal beginnen.

Aan de rechterzijde heb je dan nog een extra overzicht. Hier beoordeelt SurveyMonkey jouw bevraging, geeft het geschatte voltooiingspercentage en de geschatte invulduur. Momenteel is dit 1 minuut, maar als we vragen gaan toevoegen, zal je merken dat SurveyMonkey deze schatting aanpast.

REACTIES VERZAMELEN

Hier gaan we eigenlijk pas heen als onze bevraging volledig op punt staat en we klaar zijn voor verzending.

Je kan hier van de ene kant reacties kopen door ‘Uw ideale respondenten bereiken‘ te klikken, maar daar gaan wij hier verder niet op in. Dit is bovendien een betalende fuctionaliteit.

De andere mogelijkheid, ‘Enquêtes op uw manier verzenden‘, geeft ons voor deze workshop genoeg mogelijkheden om antwoorden te verzamelen. Het is mogelijk de enquête te verzenden

  • via e-mail
  • ingesloten op uw website
  • via een gedeelde link op één of meer sociale media of op een webpagina

We komen hier nog op terug als onze bevraging op punt staat en we hem daadwerkelijk gaan versturen naar onze medecursisten.

RESULTATEN ANALYSEREN

Dit gaan we ook opnieuw overlopen zodra we resultaten beginnen binnen te krijgen.

RESULTATEN PRESENTEREN

Hier moet je zijn om een dashboard aan te maken om de resultaten van uw bevraging visueel voorgesteld in een rapport samen te vatten. We komen hier ook op terug zodra we resultaten binnen hebben gekregen.