KENNISMAKING MET HET PLATFORM LINKEDIN
(INTRO OP DE CURSUS)
Je professionele profielpagina
Netwerken en solliciteren op LinkedIn
Je zichtbaarheid op LinkedIn verbeteren
(AFSLUITER)

Introductie: personal branding

‘Personal branding’ is een term die je als professional uitdaagt om na te denken over wat je onderscheidt van anderen, wat je uniek maakt en wat de redenen zijn voor opdrachtgevers (zoals werkgevers) om voor jou te kiezen. Naast je studieverleden en werkervaring zijn er namelijk heel wat zaken die jou onderscheiden en waarmee een potentiële werkgever een klik kan voelen. We geven een aantal do’s en dont’s mee bij het ontwikkelen van je persoonlijk merk. Je kan het vergelijken met de branding van shampoo: voor meer dan 90% hebben alle shampoos dezelfde ingrediënten en toch kies je voor een bepaalde uitstraling van die ene shampoo.

Je personal brand gaat dus over je waarden, je unieke kwaliteiten, je passie(s), drijfveren, onder welke vorm je wil werken, wat je wil uitstralen, welke impact jij wil maken, … Het vraagt heel wat zelfkennis om deze zaken allemaal te kennen. Neem eens rustig je tijd of laat je begeleiden door een loopbaancoach om hierop een antwoord te vinden.

Het effect van een personal brand op LinkedIn ziet er zo uit: