Indien de klant afwezig was –> Laat de doorverwijslijn open en maak een nieuwe afspraak met de klant (indien geldige reden voor afwezigheid, zo niet contacteer je de bemiddellaar). Dit om te vermijden dat er telkens een nieuwe doorverwijslijn aangemaakt moet worden.
Indien de klant aanwezig was:
A) Administratie in MLP:Bevestig doorverwijzing
Accepteer de doorverwijzing
Ga naar het tabblad “BEGELEIDING” –> “STAPPEN NAAR WERK”
Klik op de doorverwijzingslijn en bevestig de doorverwijzing (aangemeld/niet aangemeld)
Open de doorverwijslijn opnieuw en klik op Accepteren voor opname in actie
B) Administratie in MLP:Voeg de screeningslijn toe
Maak nu de screeningslijn aan. Klik op ‘Voeg een stap toe’
Selecteer in het dropout-menu ‘Screening’ (OPGELET: Niet: Screening beroepencluster)
Toestand: zet de lijn eerst op ‘bezig‘ (!!) en vervolgens pas op ‘uitgevoerd‘ (= afgesproken met VDAB vanaf 13/09)
Kies het juiste financieringsnummer, afhankelijk van de regio:
W52D300 – Talentgesprek Obelisk WVL
V34D033 – Talentgesprekken Onderwijs Vl-Br
A00D036 – Talentgesprek OND MECTUR
A00D038 – Talentgesprek OND ANT
L23D049 – Talentgesprekken Z&O OND Limburg
O00D361 – Talentgesprekken O-VL Onderwijs
Voeg een korte samenvatting toe
positief / remediëring / heroriëntering
indien van toepassing: korte toelichting bij remediëring / heroriëntering
eventuele opmerkingen
C) Administratie in MLP: Opladen Eindverslagbinnen 5 kalenderdagen
Laad het verslag op in MLP als pdf onder Begeleiding – Traject (–> rechts vanonder + Voeg toe)
D) Administratie in MLP: Afgewerkte opdracht in Mijn Loopbaan OFBevestigen dat het Talentgesprek plaatsvindt aan de hand van een bewijs van deelname
Afgewerkte Opdracht in MLP ‘Bevestig de opstart van bemiddeling bij de partner van VDAB’
Streef er steeds naar de deelnemer deze opdracht onmiddellijk te laten afwerken en begeleid hem hierbij doorheen het proces. Indien de deelnemer de opdracht heeft afgewerkt, moet er geen bewijs van deelname worden opgeladen in de digitale archiefruimte.
Ga naar “Dienstverlening” –> “Nieuwe dienstverlening” –> “Voeg opdracht toe”
Maak een nieuwe opdracht aan: type opdracht = bevestig de opstart van de bemiddeling bij de partner van VDAB (1e optie in de lijst)
Vraag de klant tijdens het online of f2f gesprek in te loggen in Mijn Loopbaan en op zoek te gaan naar de opdracht ‘Bevestig de opstart van bemiddeling bij de partner van VDAB’.
https://www.vdab.be/help/opdracht-afwerken
Indien de klant de opdracht afwerkt, veranderd de status van de opdracht naar ‘Afgewerkt door klant’.
In het Mijn Loopbaan voor burgers ziet dit er zo uit:
OF
Laad op Sharepoint (map Talentgesprekken: kiest regio + kies maand van het gesprek) ook het bewijs van deelname op
Benaming bewijs van deelname: IKL-JJJJMMDD.pdf -> bv 10910678-20210625.pdf
De klant en trainer ondertekenen allebei via eID of; klant en trainer ondertekenen allebei op papier of,
uitzonderlijk, enkel als er voor de klant geen andere optie is, kan hij zijn akkoord bevestigen op email. In dit laatste geval, laad je het door jou ondertekende afsprakenblad én de bevestiging op email door de klant op in het volgende format:
“Ik, KLANT, bevestig een talentgesprek te hebben gehad met TRAINER op DATUM, in het kader van de opleiding OPLEIDING.”
E) Opladen verslag op Sharepoint
Laad het verslag op op Sharepoint (map Talentgesprekken: kiest regio + kies maand van het gesprek)