De kandidaat is afwezig

Bij het niet opdagen van de kandidaat, bel je hem/haar op om te informeren naar de reden van afwezigheid.

  • Indien de kandidaat afwezig was met een geldige reden zoals tewerkstelling, ziekte, vakantie, huwelijk/geboorte/overlijden in naaste familie, verlof om dringende reden, goedgekeurde vrijstelling van beschikbaarheid of een sollicitatiegesprek –> Je maakt een nieuwe afspraak. Deze afspraak wordt gemaakt samen met de kandidaat en wordt aangevuld in de planning. De doorverwijslijn in MLP laat je gewoon open (minstens 24u) zodat er niet telkens een nieuwe doorverwijslijn moet worden aangemaakt.
  • Is de klant op de nieuwe afspraak ook afwezig, dan koppel je terug naar VDAB en maakt de bemiddellaar een afspraak met de klant.
  • Indien er geen geldige reden is, vervalt de aanvraag tot het talentgesprek. Deze informatie wordt eveneens in het MLP dossier ingevuld en ook teruggekoppeld aan VDAB. Je stelt de contactpersoon van VDAB ook per mail op de hoogste.