Mogelijke tekorten Bv. De kandidaat volgt nauwelijks de actualiteit Bv. de kandidaat weet niet hoe/waar hij informatie kan inwinnen rond een bepaald thema Bv. de kandidaat is niet digitaal vaardig Bv. de kandidaat heeft niet het vereiste taalniveau voor de opleiding Bv. De kandidaat heeft nog nooit eerder grotere hoeveelheden leerstof moeten verwerken | Indien uit het competentiegericht interview blijkt dat de kandidaat mogelijk een te laag leervermogen heeft, wordt de kandidaat aangeraden om te reflecteren op zijn/haar vorige studie ervaringen, samen met de dienst studiebegeleiding. Concrete opdrachten die aan de kandidaat meegegeven kunnen worden omvatten: Bv. Volg een online opleiding rond één van de volgende thema’s: – Leren leren (VDAB): https://www.vdab.be/opleidingen/aanbod/O-AMI-950832/cursus/C-AMI-58228/Leren_leren-Online Via volgende websites kan je tips terugvinden om je te ondersteunen bij het leren: www.lerenleren.info/leren-leren/ Bv. Onderzoek in hoeverre je feedback en suggesties van anderen vertaalt in een andere wijze van functioneren. Stimuleer jezelf om aanwijzingen en tips van anderen daadwerkelijk toe te passen. Bv. Ga voor jezelf na hoe je nieuwe informatie rond een actueel thema kan verwerven. Wissel hierover uit met mensen uit je netwerk. Bv. Experimenteer met verschillende studeermethodes (mindmaps maken, online samenvattingen maken of op papier samenvattingen maken, flashcards,…. Bv. Onderzoek welke leerstijl (bv. volgens Kolb) je voorkeur heeft. Wat zijn daarvan de sterke en zwakke kanten? |