CanMarNL_Waarom kopen mensen?

De eerste indruk bepaalt voor een groot deel hoe we over iets denken.
Dit geldt ook voor bedrijven. Aan de hand van de eerste impressie die een consument van een bedrijf krijgt (vaak bij de website), wordt al een oordeel gevormd.
Je moet dus meteen bij die eerste keer zorgen dat je de consument ‘inpakt’ met je design.

WAT IS JULLIE EERSTE INDRUK BIJ DEZE ONTWERPEN?

Vaak is die eerste indruk gerelateerd aan de emoties die we erbij voelen.

Consumenten boeien bij de eerste indruk van je ontwerp, kun je dus het beste doen door in te spelen op emoties. De keuze van kleuren, typografie en afbeeldingen spelen hierbij een grote rol. Op welke emoties je inspeelt, hangt af van wat voor soort bedrijf je bent.

EMOTIES EN STORYTELLING

Het verhaal van jouw keuzes, waarom je dat specifieke merk of product of die specifieke dienst wilt aanbieden kan een hulpmiddel zijn om emotie in jouw communicatie te steken.

Een mooi voorbeeld van hoe met emoties gespeeld kan worden vind je in deze video. Bovendien is dit een heel goed voorbeeld van storytelling.

Storytelling is de kunst van het vertellen van verhalen om je marketingboodschap over te brengen, je merk te versterken of een publiek te boeien. Bij storytelling verpakken we onze boodschap in een herkenbaar, gemakkelijk te onthouden en dus ook gemakkelijk door te vertellen verhaal.

Bij storytelling maken we gebruik van herkenbare situaties, personages en emoties om een band te creëren tussen de verteller en de luisteraar. Storytelling kan verschillende vormen aannemen, zoals een blog, een video of een podcast. Het doel van storytelling is om de aandacht te trekken, de interesse te wekken en de nieuwsgierigheid te prikkelen van de consument voor ons merk.

Wil je meer voorbeelden van storytelling, klik dan HIER. (12 Top Storytelling Marketing Examples: How Brands Tell Stories)